Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

wtorek, 17 września 2013

Muffiny kokosowe z porzeczkami i kremem maślanym

Czas wolny, a więc wrzucam coś pysznego, słodkiego i lekko kwaskowatego. Muffiny są wilgotne, puszyste. Te muffinki to zaledwie 5 minut roboty no i czas pieczenia :P Zapraszam ;P


SKŁADNIKI:

- 1,5 szkl mąki pszennej typ 450
- 80 ml oleju roślinnego
- 250 ml mleka
- 0,5 szkl cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 60 g wiórków kokosowych 
- 1 jajko
- 3/4 szkl czerwonej porzeczki
KREM:

- kostka masła 200 g ( w temp pokojowej ( WAŻNE) 
- 350 g cukru pudru
- opakowanie cukru waniliowego


( na 12 babeczek lepiej zrobić z połowy składników. Krem jest za słodki ) 

CIASTO

Przygotować 2 miski. W jednej misce wymieszać suche składniki czyli :  mąkę, cukier, proszek do pieczenia, wiórki kokosowe. W drugiej wymieszać mokre: jajko, mleko, olej. Wlewamy mokre do suchych i za pomocą łopatki mieszamy do połączenia składników. Porzeczki oprószyć mąką, dzięki czemu nie opadną na dno muffin. Porzeczki wrzucamy do ciasta, mieszamy przez chwilkę. Ciasto wlewać do wyłożonej papilotkami formy. Piec w 200 *C przez 25 minut.


KREM

Do miski wsypać cukier puder, dodać masło i ucierać do gładkiej, puszystej masy. 


Wystudzone babeczki wyjąć z formy. Do rękawa cukierniczego włożyć waszą ulubioną tylkę, u mnie gwiazda. Nałożyć krem i nakładać od wewnętrznej strony do środka pnąc się w góre. Ozdobić czym chcecie, u mnie posypka kolorowa i żelki haribo. Odstawić na 30 minut do lodówki.

SMACZNEGO :D 

3 komentarze:

  1. Wyglądają bajecznie :)
    Nie rób mi tu apetytu, kiedy nie mam czasu na takie pyszności i muszę siedzieć z nosem w książkach :(

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ten maślany krem trzeba czymś przełamać bo będzie za ciężki.
    Proponuje dla dorosłych alkohol do kremu a dla reszty budyń ugotowany na gęsto bez cukru dodany do masy maślanej.
    Co Ty na to?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz robiłem muffiny z kremem :D Jako że wszędzie jest taki podstawowy przpis postanowiłem go zrobić :D Jeśli da się go troszkę to jest idealnie :D Góra słodka, muffinka wilgotna i kwaskowata dzięki porzeczkom :D Już za niedługo zobaczymy jak wy sobie radzicie z muffinami i babeczkami :D
    Ps. Myślałem nad kremem budyniowym :D

    OdpowiedzUsuń