Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

sobota, 9 lutego 2013

Pizza warzywna na ostro :D

Po wykonaniu moich nieudanych pączków zostało mi trochę drożdży, a więc zrobiłem bardzo szybkie danie :D Jest to bardzo pyszna pizza z warzywami na ostro... Od jakiegoś czasu mamy w domu smaczka na brokuły i jemy je pod różnymi postaciami. A więc zaczynamy :D

SKŁADNIKI NA CIASTO :

- 2,5 szklanki  mąki tortowej
- 50 g drożdży
- 250 ml wody
- 3-4 łyżki oliwy
- łyżeczka cukru
- płaska łyżeczka soli

FARSZ :

-  ser ( do uznania )
- 1 duża cebula
- 3 jajka ( ugotowane i obrane )
- 4-5 ogórków konserwowych
- brokuł
- 2 pomidory
- pół kilo pieczarek
- przyprawy : oregano, bazylia, chili, curry


Drożdże rozprowadzić z cukrem i ciepłą wodą, wymieszać z 3-4 łyżkami mąki. Dobrze wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Do mąki dodać sól, dodać rozczyn i zagnieść dość miękkie ciasto. Dodać oliwę i znów wszystko dokładnie zagnieść. Dużą blachę ( taką jak na zdjęciu z pizzą ) posmarować margaryną i dobrze rozciągnąć ciasto ( nie wałkować ! )

Pieczarki obrać, pokroić i podsmarzyć na patelni z dodatkiem przyprawy curry i chili. Ogórki, jajka pomidory, cebule pokroić. Brokuł pokroić na małe kwiatuszki i podgotować na parze, aż zmiękną. Ser zetrzeć na tarce na dużych oczkach.

Ciasto posmarować ostrym sosem zmieszanym z ketchupem ( ja użyłem sosu do kebaba ostrego ). Na nim ułożyć warzywa i posypać startym serem. Przyprawić bazylią i oregano. Piec w 220 *C przez ok. 25-30 minut lub do zarumienienia brzegów i spodu pizzy :P 

Smacznego :D 



4 komentarze: