Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

piątek, 15 lutego 2013

Tort pomarańczowo-kubusiowy :D

Gdy byłem w II czy III klasie podstawowej mieliśmy przynieść ciasta by każdy skosztował jak smakują. Pamiętam jak moja przyjaciółka Misia przyniosła ciasto z masą z Kubusia. Było naprawdę smaczne, postanowiłem wykorzystać to do mojego tortu. Przepis bardzo szybki, a po ukończeniu przepyszny. 
No to zaczynamy ;P

Przepis na biszkopt bez proszku do pieczenia zaczerpnąłem stąd.

SKŁADNIKI NA BISZKOPT  :

- 5 jajek
-  3/4 szkl. cukru
-  2/3 szkl. mąki
-  1/3 szkl kakao

SKŁADNIKI NA MASĘ KUBUSIOWĄ:

- 700 ml ulubionego soku Kubuś 
- 2 budynie śmietankowe
- 2 łyżki cukru

Do przełożenia górnej warstwy Konfitura Pomarańczowa firmy ETERNO.

Oddzielić białka od żółtek. Białka bardzo sztywno ubić ( ja ubijałem ok. 10-12 minut, jest to biszkopt bez proszku do pieczenia dlatego trzeba długo ubijać) Pod koniec ubijania dodawać cukier po łyżce cały czas mieszając. Dodawać pojedynczo żółtka, nadal ubijając. Mąkę przesiać z kakao i powoli dodawać do masy jajecznej używając łyżki. Wszystko dokładnie wymieszać. Wyłożyć tylko dno tortownicy ( 20-22 cm ) papierem do pieczenia. Wlać ciasto, wygładzić i piec w 160*C przez ok. 40 min. Po upieczeniu ciasto w formie zrzucić z wysokości 60 cm na podłogę. Wystudzić. Gdy biszkopt będzie już wystudzony nożem oddzielamy boki ciasta od blachy ! Biszkopt przekrawamy w poziomie na 3 blaty. 

Odlewamy 1,5 szkl soku, resztę zagotowujemy z cukrem. Budynie rozmieszać z odstawionym sokiem, wlać na gotujący się sok, zagotować mieszając. Ostudzić.

Pierwszy blat posmarować masą kubusiową ( odłożyć pół szklanki masy ), na to położyć drugi blat. Posmarować konfiturą pomarańczową firmy ETERNO, a na to nałożyć trzeci blat. Pokryć go pozostałą masą tak jak na zdjęciu. 


SMACZNEGO :D

3 komentarze:

  1. Muszę przyznać że zainponowałeś mi ty ciachem :-)
    Fajne kolory i pyszne musi być :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię nieco inaczej, ale mimo to uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie... Też robię kubusia :))

    OdpowiedzUsuń