Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

wtorek, 5 marca 2013

Szybkie danie z woka ! :D

Na urodziny brata, ja dostałem od wujka wok ! :D Bardzo dziękuje. Marzyłem o nim a tu niespodzianka... :P Danie jest pyszne lecz dosyć ostre... 



SKŁADNIKI:


- 1 pierś z kurczaka 
- średnia marchewka
- cebula czerwona
- 2 łyżki groszku konserwowego
- 2 łyżki kukurydzy 
- 200 g brązowego ryżu LESTELLO
- szklanka bulionu ( ja rozmieszałem kostkę rosołową z 250 ml wrzątku )
- przyprawy ( curry, chili z pieprzem cayenne, bazylia, pieprz )

Ryż ugotować w lekko osolonej wodzie na tz. al'dente. Marchewkę obrać i pokroić w paski, cebule czerwoną w pół księżyce. Wszystko podsmażyć w woku na oliwie. Pierś z kurczaka pokroić w kostkę i dodać do warzyw. Przez chwile jeszcze to smażyć, przyprawiając wszystkimi przyprawami. Zalać bulionem, dodać kukurydze i groszek, dusić do odparowania 2/3 sosu. Odcedzony ryż dodać do woka. Wszystko dokładnie wymieszać. 

Smacznego :D

1 komentarz: