Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

sobota, 30 marca 2013

Świąteczna babka na oleju :D

Baaardzo smaczna babka. U mnie robiona co święta :D Delikatna i puszysta. !

SKŁADNIKI : 

- 6 jajek
- 1 1/2 szkl cukru
- 2 1/2 szkl mąki
- 1/2 szkl oleju
- 1/2 szkl wody
- 1 opakowanie proszku do pieczenia.
- 1/2 szkl kakao



Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić dodając po łyżce cukier. Pojedynczo dodawać żółtka. Wlać powoli olej i wodę nadal miksując. Do masy dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszać. Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać 1/2 szkl kakao, wymieszać. Formę posmarować masłem i obsypać bułką tartą lub kaszą manną.
Przelać jedną część, a na to kakaową. Wymieszać widelcem. Piec w 180 *C do tak zwanego " suchego patyczka " 
( mi z tego przepisu wyszła 2 babki takie średnie)




3 komentarze: