Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

piątek, 25 stycznia 2013

Ciasto z coca-colą :)

Zawsze myślałem że nie da się połączyć napojów gazowanych z ciastem. Więc poszukałem ciast z produktem zawierającym "bąbelki". Znalazłem Zebrę na wodzie mineralnej. :D Nie miałem wody gazowanej więc zabrałem colę i dodałem do ciasta na " ala Murzynka. " I wyszło. Oceńcie sami. 


SKŁADNIKI:

- 250 g mąki pszennej ( typ 450 )
- 250 g cukru kryształu
- 2 czubate łyżki gorzkiego kakao
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- opakowanie cukru waniliowego lub łyżka syropu waniliowego ETERNO
- szczypta soli
- 2 jajka
- 250 g margaryny roztopionej i wystudzonej
- 75 ml mleka
- 200 ml Coca-Coli.



W misce wymieszać wszystkie składniki suche, czyli mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier waniliowy ( ewentualnie syrop, dodać go do składników mokrych ). Dokładnie wymieszać. Do drugiej miski wbić jajka, dobrze roztrzepać, dodać mleko, margarynę i Cole. Wymieszać. Połączyć mokre z suchymi i delikatnie połączyć. :) Przelać do tortownicy o średnicy 24 cm i piec przez 45-50 minut w 180 *C.

SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. Ale fajne połączenie :)
    Murzynek fajny, puszysty i baardzo apetyczny!

    OdpowiedzUsuń