Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

czwartek, 24 stycznia 2013

Guziki :D


Przepis z mojewypieki.com. Bardzo fajne ciasteczka, smaczne i aromatyczne :D Troszkę go zmieniłem, i trochę było z nimi zabawy :D Zapraszam :)



Guziki z nutą cytrynową ! :D

SKŁADNIKI: 

- 150 g miękkiego masła :D 
- 75 g cukru pudru ( ja dałem normalny )
- 1 żółtko
- 225 g mąki pszennej 
- szczypta soli
- ekstrakt cytrynowy lub skórka otarta z 1 cytryny ! 

Wszystkie te składniki wsypujemy do miski i zagniatamy na gładką masę :D 
Gdy chcemy zrobić kakaowe dodajemy do masy 40 g kakao.
Gdy to już zrobimy pakujemy do folii i do lodówki na 1 godzinę :)
Po tym czasie rozwałkujemy ciasto na grubość 3-4 mm. Pamiętajmy o wysypanej mące na blat by się ciasto do niego nie przykleiło.
Pieczemy w 200 stopniach przez 10-12 minut lub do zarumienienia brzegów :D 
Smacznego :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz