Gimnazjalista szalejący w kuchni. Uwielbiam piec, gotować, sprawiać tym przyjemność rodzinie. Podróże pozwalają mi rozwijać swoje umiejętności i smak. Wiele marzeń i planów na przyszłość :D Zostać Mistrzem Cukiernictwa oraz dobrym gitarzystą, bo to również moje hobby :D

środa, 23 stycznia 2013

Rolada czereśniowo-ananasowa z bitą śmietaną =)

Zawsze myślałem że nie potrafię zawinąć biszkopt w rulon. Wyobrażałem sobie że już na samym początku zawijania ciasto mi się łamie. W końcu spróbowałem zrobić, dzięki mamie dowiedziałem się jak rulować biszkopt " w ręcznik " :) I powstała oto moja pierwsza rolada :D 







SKŁADNIKI:

Biszkopt.

- 6 jajek
- 1,5 szklanki cukru
- 1 szkl. mąki
- 1/2 szkl. kakao
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 


Nadzienie.

- 250 ml śmietany kremowej
- kilka plastrów ananasa z puszki
- dżem czereśniowy (ewentualnie inny)
- syrop z ananasa z puszki  do nasączenia biszkoptu


Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Do piany dodawać stopniowo żółtka i miksować na wolnych obrotach. Do miski przesiać mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Dodać do piany i wymieszać delikatnie łyżką. Przełożyć masę na wyłożoną papierem do pieczenia standardową blachę do dużego piekarnika 40x36. Piec w 170 *C przez ok.15 min. Biszkopt ostudzić na kratce.

Śmietanę ubić z 2 łyżkami cukru pudru.

Wystudzony biszkopt położyć na ręczniku, nasączyć syropem z ananasa i zwinąć w rulon. Po 10 minutach odwinąć posmarować dżemem i bitą śmietaną. Pokroić ananasa w kostkę. Na pierwszych 3-4 cm biszkoptu położyć pokrojony owoc i znów zawinąć. Posypać cukrem pudrem lub polać lukrem :)

Smacznego :D





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz